Home | Looking for something? Sign In | New here? Sign Up | Log out

Friday

TIPS GOOGLE ADSENSE | Bagaimana ‘Mencari’ Masa utk Google Adsense?

Friday

Tahniah utk kamu yang sebenarnya, kerana bercadang untuk belajar menjana wang dengan adsense.
MASA memang sentiasa tidak mengizinkan.  Setiap Manusia Tuhan kurniakan 24 jam sehari.  Kamu, saya dan orang lain sama sahaja.  Tapi kita punya priority masing masing terhadap masa.  TIDAK PUNYA MASA memang satu alasan universal.  Nasihat saya, carilah masa… Insya Allah kamu akan jumpa masa…
Berikut ialah cara saya mencari masa:
  1. Saya tak baca Newspaper! (Bagi saya Buang Masa & Buang Duit).  Berita saya perolehi melalui Radio (Ketika Memandu) dan Television.  Kedua-duanya Free! (Except kena bayar bil letrik/minyak)
  2. Saya kurangkan melihat television.  Saya hanya ‘mendengar’ berita jam 8.  Bermaksud saya bekerja dengan laptop sambil mendengar berita.
  3. Menjaga anak: anak saya sentiasa di sebelah saya, Melayan ABC Song dekat YouTube, Fisher-Price, Pingu, Thomas & Friends, Disney World.  Anak saya tak sampai 3 tahun dan tahu nyanyi lagu ABC Zoo dekat web Fisher-Price.
  4. Balik Kampung (Perlis) 6 jam + Perjalanan, Sambil bawa laptop.  Type posting dekat kampung.
  5. Tengok Wayang… Sebulan 2 kali (Max) + Beli Barangan Dapur.  Saya & Wife tengok wayang 11.30 pagi… Orang tak ramai, bayar RM 6/pax, Parking senang dapat… Penjimatannya, Masa Cari Parking, 50% off tiket, Beli Barang time orang tak ramai & tak perlu berbaris panjang time bayar.  Berikut ialah jadual beli belah kami;
    • 10.00 A.M : Hantar anak ke Taska 10 A.M – Hari Sabtu 2 & 4.
    • 11.00 A.M : Tengok Wayang
    • 01.00 P.M : Lunch
    • 01.30 P.M : Beli Barang Dapur
    • 02.30 P.M : Jemput Anak
    • 03.30 P.M : Sampai Rumah + Solat Zohor
  6. Try buat 2-3 benda dalam satu masa.
  7. Identify perbuatan “Membuang Masa” yang ada dalam routine anda.
Saya amat pasti dan yakin; Kalau anda berusaha mencari masa, anda akan jumpa masa… Setiap Manusia Dikurniakan 24 jam…

artikel lain yang harus anda ketahui . . .

0 comments:

Post a Comment